Star Galaxia

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

ANGEL S2 (2000)

Av stargalaxia - 10 januari 2012 16:49

 

Åldersgräns: 11

Se även recension: Angel S01 (1999)


Serien fortsätter. Mer demoner. Mer ondska. Nästan samma karaktärer som i första säsongen. Dessutom får man lära känna karaktären Darla. Och ja, hon är allt annat än snäll. Handlingen är genomtänkt skriven, med princip en röd tråd som alltid tas upp i varje avsnitt. Som vanligt är det bra skådespelar-prestationer. Fast Cordy är fortfarande min favorit. Om jag ska vara riktigt ärlig så är ju Angel ingen direkt speciell karaktär. Han är ju trots allt ganska tråkig. Huvudkaraktären är faktiskt inte den som drar serien. Utan det är Cordy.


Sedan har vi naturligtvis den kunnige och välpålästa Wesley. Den där töntiga nästan pinsamt töntiga Wesley gör att man skrattar här och där i serien. Fast mest skrattar man åt Cordy (Cordelia)


Bitvis tycker jag nästan att det blir för mycket "Darla".. men man överlever och så hemskt mycket utav henne är det inte. Så man står ut. En bra uppföljning där första säsongen började.


-StarGalaxia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stargalaxia - 25 februari 2015 16:54

Hej kära läsare!  Den här bloggen har varit död väldigt länge.  Men bloggen börjar andas och snart kommer vara på benen.    Har ni några film tips m.m son bloggen ska recensiera,  kom gärna in dem.  ...

Av stargalaxia - 16 juli 2012 13:09

  Åldersgräns: 11 Det årets mest största flopp. Jag hade såå stora förväntingar på filmen. Bra skådespelare, med bland annat Kiefer Sutherland.   Inte ens Kiefer kan rädda den här filmen från att göra ett magplask. Spelar ingen roll hur b...

Av stargalaxia - 16 juli 2012 12:56

Ja jag vet. Senaste recensionen var i April. Nu är det Juli. Länge, jag vet. Nog har jag sett filmer. Men ja ghar helt enkelt inte haft lust och dessutom inte ro till att sätta mig ner och skriva om dem. har den del att jobba ikapp, kan jag lugnt kon...

Av stargalaxia - 2 april 2012 16:50

Åldersgräns: 11 För några dagar sedan så stack jag in den här filmen i dvd-spelaren igen. Jag blev att tänka på att jag kanske borde skriva en liten recension om den här filmen. Så då är man här.   Jag vet inte varför det är så pass många...

Av stargalaxia - 26 februari 2012 12:52

Åldergräns: 15   Det roligaste att se en film, det är när man blir positivt överraskad. "The Town" är en sådant resultat. Ben Affleck spelar huvudrollen, och dessutom regisserat filmen. Ben spelar en bankrånare som vill komma ur det livet, men...

TRANSLATE

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Annika och är 26 år gammal. Jag älskar film och på denna sidan kommer jag att recensera både gamla och nya filmer.

BETYG

 = Plågsam

 = Svag

 = Tråkig

 = Besvikelse

 = Okej

 = Medel

 = Bra

 = Väldigt bra

 = Fantastisk

 = Älskar den

KOMMANDE RECENSIONER

Rescue Dawn

Kelly's Heroes

Desert Saints

Shooter

Terminator - Salvation

Million Dollar Baby

The Bourne

The happening

Blood Diamond

 

(ps recensionerna behöver inte komma i denna turordning)

Bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

TOP 5 MOVIES

1. The Bourne

2. Shooter

3. Mirrors

4. Resident Evil

5. Walk the line

 

 

"Termination-Salvation", "Day after Tomorrow", "Defiance", "Blood Diamond", "Lies And Illusions" och "Die hard 4,0"

TOP 5 TV

1. Charmed (usa)

2. Dresden Files (usa)

3. Dark Angel (usa)

4. Midsomer Murders (England)

5. Commissario Montalbano (It)

 

"Supernatural", "Bones", "Angel", "Heroes", "24", och "Kommissarie Lynley"

TOP 5 ACTOR

1. Kiefer Sutherland

2. Mark Wahlberg

3. Christian Slater

4. Christian Bale

5. Matt Damon

 

"Daniel Craig", "MIlo Ventimiglia", "Steven Seagal". "Tom Cruise", "Brad Pitt" och "Chris Tucker"

TOP 5 ACTRESS

1. Julie Andrews

2. Jessica Alba

3. Milla Jovovich

4. Angelina Jolie

5. Reese Witherspoon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards