Star Galaxia

Alla inlägg under november 2011

Av stargalaxia - 19 november 2011 12:23

 

Åldersgräns: 11

Det absolut bästa med tv-serien är den att det är helt underbara karaktärer. Min favorit är Cordy, spelad utav Charisma Carpenter. Snyggt filmat, bra story. Sci-fi blandat med humor och romantik. Bra effekter.


När man väl har börjat att kolla på serien så vill man inte sluta. Man vill se vidare, och vidare. det går ganska snabbt att se klart säsongen.


Jag saknar Doyle, spelad utav Glenn Quinn. Saknar honom så mycket. Rollen han gör är fantastiskt. Jag skulle vilja ha tillbaka karaktären. Senare i serien. Men samtidigt så tror jag inte att jag vill det. Det skulle betyda att de blir tvungen att ta in en annan skådespelare och då kanske det inte blir samma sak. (Glenn Quinn dog 3 december 2003)


- StarGalaxia

Av stargalaxia - 6 november 2011 10:43

 

Åldersgräns: 15

"The Craft" (Den onds cirkeln) Är en film som är allt annat än omodern i filmteknik. Trots att filmen har 15 år på nacken.


Sara, spelad av Robin Tunney börjar i den nya skolan så finner hon snart de tre andra utav skolans utstötta. De tre vännerna är häxor och med Sara som är naturhäxa så finner de kraften.


Filmen är fräsh och bra effekter. Trots att den är från 1996. Bra skådespelar prestationer.


En bra film för en bra filmkväll.


- StarGalaxia

Av stargalaxia - 4 november 2011 15:18

jag lovar att jag ska försöka mig på bloggning i helgen. Känner jag måste få in lite nya recensioner. Eller hur? Men nu är helgen räddad.... fått disk 1 av säsong 4 utav Angel. Så nu blir det tv hela helgen. Med god chips och dip... en riktigt tv helg med andra ord.... Dessutom trailer visar att den här säsongen kommer bli kanon och spännande

Något jag är glad över är att Willow och Faith gör entré i den här säsongen. jag diggar Faith hon är grym gillar hennes attityd... hon har en sådan där attityd som ungefär max har i Dark Angel ska bli spännande att börja se denna säsong ikväll. Jag tror faktiskt jag inte har sett den här säsongen när den gick på tv.


Sedan i Tisdags kom disk 1 utav 1 säsongen utav Supernatural. Så då såg man fyra avsnitt på en kkväll. Det var kul Kom i säng ungefär klockan 24.00 Detta pga av 112 och fotbollen (Milan match) som var på tv:n. Kul att få återse bröderna igen från början. De två första säsongerna är nog de bästa säsongerna. Men man vet ju aldrig nu när man ser det igen kanske man tycker annorlunda.

TRANSLATE

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Annika och är 26 år gammal. Jag älskar film och på denna sidan kommer jag att recensera både gamla och nya filmer.

BETYG

 = Plågsam

 = Svag

 = Tråkig

 = Besvikelse

 = Okej

 = Medel

 = Bra

 = Väldigt bra

 = Fantastisk

 = Älskar den

KOMMANDE RECENSIONER

Rescue Dawn

Kelly's Heroes

Desert Saints

Shooter

Terminator - Salvation

Million Dollar Baby

The Bourne

The happening

Blood Diamond

 

(ps recensionerna behöver inte komma i denna turordning)

Bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

TOP 5 MOVIES

1. The Bourne

2. Shooter

3. Mirrors

4. Resident Evil

5. Walk the line

 

 

"Termination-Salvation", "Day after Tomorrow", "Defiance", "Blood Diamond", "Lies And Illusions" och "Die hard 4,0"

TOP 5 TV

1. Charmed (usa)

2. Dresden Files (usa)

3. Dark Angel (usa)

4. Midsomer Murders (England)

5. Commissario Montalbano (It)

 

"Supernatural", "Bones", "Angel", "Heroes", "24", och "Kommissarie Lynley"

TOP 5 ACTOR

1. Kiefer Sutherland

2. Mark Wahlberg

3. Christian Slater

4. Christian Bale

5. Matt Damon

 

"Daniel Craig", "MIlo Ventimiglia", "Steven Seagal". "Tom Cruise", "Brad Pitt" och "Chris Tucker"

TOP 5 ACTRESS

1. Julie Andrews

2. Jessica Alba

3. Milla Jovovich

4. Angelina Jolie

5. Reese Witherspoon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards