Star Galaxia

Alla inlägg under september 2011

Av stargalaxia - 28 september 2011 16:59

 

Åldergräns: 15

Jag älskade filmen från första stund. Jag har sett filmen hur många gånger som helst sedan jag köpte den. Jag har tappar räkningen! Mark Wahlberg spelar Bob Lee Swagger, en krypskytt som är en tillbaka lutad efter en hemlig operation då han och sin kollega lämnades för att dö. Ett hot mot presidenten gör att han åter väljer att skydda sitt land. Men jobbet blir bettydligt svårare än att försöka spåra gärningsmannen.


Mark gör en briljant arbete som krypskytten. Kanske hans bästa roll någonsin. Filmen har ett ganska högt tempo och det är nästan ingen lugn stund någonstans i handlingen. Spännande och reält med action. Det är dessutom en film med ganska smart script. Välarbetat. Dessutoom är det snyggt filmat. Inga irriterande klippningar eller andra kamera förflyttningar.


Om ni ser denna film så blir ni nog inte besvikna och ni har en spännande tid i soffan.


- StarGalaxia


Av stargalaxia - 24 september 2011 14:59

Ja som jag tidigare under dagen har skrivit så har jag bytt "ikoner" för filmernas betyg. (Läs förgående för den informationen.) Dessutom så har jag gjort lite förändringar. I menyn (till höger) så kan ni se att jag har lagt till en avdelning "betygen" där kan ni se betygens betydelse. Kanske det kan underlätta för er läsare när ni läser en recension.


Först så tänkte jag bara börja posta med de nya betygs-ikonerna. Men jag blev att ångra mig. Jag tyckte det var irriterade med bara SG-ikonerna i textformat för att visa betyget så jag har suttit och bytt ut ikonerna på samtligt recensioner som är gjorda. Lite drygt men det var det värt. Så nu har alla inlägg fräsha betygs-ikoner.


Jag har också funderat på att göra snygga kategori ikoner, alltså genrer. Men jag tror jag ångrar mig på den planet innan jag ens har provat på att göra det. de där ikonerna som läggs in är ju inlaggda bilder. Detta gör ju att jag måste infoga samtliga utav dessa bilder när jag postar... och det kanske blir för krångligt. Det får ju inte bli så segt att posta på bloggen....för då kanske man inte orkar hålla bloggen igång.


Men jag hoppas ni gillar de nya betygs-ikonerna och den avdelning jag har gjort i menyn. Jag ska ikväll försöka göra ytterligare recensioner. Som ni kanske kan se så är det några filmer kvar under "kommande recensioner"... innan den listan kan uppdateras....


Vill bara förtydliga till er besökare... bara för att en film inte står med under "kommande recensioner" betyder det inte att andra filmer inte kan komma upp. Om ni kollar på tidiigare inlägg så ser ni en del filmer som inte står på den listan. Listan är bara en fingervisning och för vissa kanske det blir en liten frestelse er att hålla ögonen öppna på bloggen.


Önskar er en trevlig tv- och film mys


/ StarGalaxia

Av stargalaxia - 24 september 2011 13:25

Hejsan alla kära bloggbesökare. från och med nu.. så kommer det vara en ny betygs  grafik på bloggen. Förut har jag skrivit SG SG SG SG SG och antalet betyg i fetstil... kanske lite svårt att se???? Men nu så har jag valt en ny grafik. en bild..... har ser ni bilderna och betydelsen.

 = Plågsam

 = Svag

 = Tråkig

 = Besvikelse

 = Okej

 = Medel

 = Bra

 = Väldigt bra

 = Fantastisk

 = Jag älskar den

Av stargalaxia - 24 september 2011 12:45

 
Åldersgräns: 15

Trots allt Kiefer Sutherland delar huvudrollen med Woody Harrelson så går det inte att rädda filmen. filmen är se värd, med några snabba repliker och ganska rolig handling. Men storyn känns ändå för tunn och jag skulle vilja ha haft mer action. nu lutar filmen åt mer komedi än action. Jag är nämligen ingen stor älskare utav filmen som bygger mest på komedi. Därför störs jag utav det i denna film. Hade regi byggst med på action och tonat ned komedi-genren så hade betyget på denna film kunnat bli mycket högre.


De som kanske har läst fler recensioner jag har gjort, vet nog vid de här laget att Kiefer är min stora favorit. Därför tycker jag att det är mycket syn att att jag är tvungen att ge filmen ett sådant lågt betyg. Men... man måste ju bedömma filmerna med "profesionella" ögon... och inte se sig blind på sin favorit skådespelare.


Om ni föredrar komedier så kan filmen vara något för er. Även om ni inte gör det så är filmen sevärd och Ni får många roliga skratt.


- StarGalaxia

Av stargalaxia - 13 september 2011 18:34


 

Åldersgräns: 15

Det är inte alla gånger man ser en sådan här svensk film. En militärisk film, som utspelar sig under "2a världskriget". Hållbar story, bra skådespelarprestationer. Trots att filmen inte hade några direkta solklara kända skådespelare. Vilket jag tycker är väldigt synd. Jag hade vilat ha någon namn-magnet i skådespelar listan. Men nej... viss några kända namn finns med, så som Johan Hedenberg. Men inga direkta stora stjärnor, som kan orsaka att folk enbart hyr filmen för att man ser skådespelarens/skådespelerskans namn. Vilket på ett sätt är väldigt synd och jag anser det är väldigt snålt.


Just det sistnämna kan vara orsaken. Jag kan tänka mig att filmen var dyr att spela in pga av just det millitäriska och explosion och eld. Dessutom de tyska soldaterna som var tvungna att vara med m.m Så kanske det kan vara ganska logiskt att de inte hade råd med för stora namn i rollistan? ja det är ju bara mina teorier. Men jag är säker på att filmskaparna hade kunnat tjäna mer pengar på filmen genom att kosta på att skaffa lite mer kända namn.


Som jag skrev, bra story, bra prestationer från skådespelarna. Men kanske inte det absolut bästa men det "duger". Bra filmat, men dock så är jag lite besvärad över kameran. De hade kunnat haft bättre kvalité på kameran. Jag har problem med filmer med kamera som har mindre "pixlar" alltså inte lika skarpa och klara färger m.m Kvalitén duger och det är inte sååå frustrerande, men inte bland de bättre kvalitén man kan kräva.


Vissa har kommenterat att det är för mycket blod i filmen. Jaaa.... hmm...det beror väl vad man anser är mycket blod. Om man exempelvis jämnför den här filmen med Bruce Willis  - Die Hard filmerna. Då är det lite blod i denna film.


Jag hyrde filmen, men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa den, för att ha den i dvd-fyllan så att jag ska kunna plocka fram den och se den när jag känner för det.


Som svensk film så skulle filmen kunna få en 4 av mig. Men när jag bedömer filmen utifrån generellt sätt (internationellt) så bli betyget inte riktigt så bra. Får bli en 3a. Jag skrev faktiskt en 3.5 först men jag skriver ned lite.


-StarkGalaxia

Av stargalaxia - 1 september 2011 14:16

 

Åldersgräns: 15

Filmen var jobbig. Storyn håller, bra skådespelare. (Matt Damon bla.) Men för mig var filmen jobbig. Det största jag hakar upp mig på är filmfrekvenserna. Besvärlig kamera. Störande. Jag kommer inte se filmen en gång till.


-StarGalaxia

TRANSLATE

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Annika och är 26 år gammal. Jag älskar film och på denna sidan kommer jag att recensera både gamla och nya filmer.

BETYG

 = Plågsam

 = Svag

 = Tråkig

 = Besvikelse

 = Okej

 = Medel

 = Bra

 = Väldigt bra

 = Fantastisk

 = Älskar den

KOMMANDE RECENSIONER

Rescue Dawn

Kelly's Heroes

Desert Saints

Shooter

Terminator - Salvation

Million Dollar Baby

The Bourne

The happening

Blood Diamond

 

(ps recensionerna behöver inte komma i denna turordning)

Bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

TOP 5 MOVIES

1. The Bourne

2. Shooter

3. Mirrors

4. Resident Evil

5. Walk the line

 

 

"Termination-Salvation", "Day after Tomorrow", "Defiance", "Blood Diamond", "Lies And Illusions" och "Die hard 4,0"

TOP 5 TV

1. Charmed (usa)

2. Dresden Files (usa)

3. Dark Angel (usa)

4. Midsomer Murders (England)

5. Commissario Montalbano (It)

 

"Supernatural", "Bones", "Angel", "Heroes", "24", och "Kommissarie Lynley"

TOP 5 ACTOR

1. Kiefer Sutherland

2. Mark Wahlberg

3. Christian Slater

4. Christian Bale

5. Matt Damon

 

"Daniel Craig", "MIlo Ventimiglia", "Steven Seagal". "Tom Cruise", "Brad Pitt" och "Chris Tucker"

TOP 5 ACTRESS

1. Julie Andrews

2. Jessica Alba

3. Milla Jovovich

4. Angelina Jolie

5. Reese Witherspoon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards