Star Galaxia

Alla inlägg under oktober 2011

Av stargalaxia - 27 oktober 2011 14:39

Det känns som om det har tagit mig evigheter att pryda bloggen. Eller jo det har det ju faktiskt gjort. Har tagit mig flera månader att göra en header till bloggen. Men nu så står den klart. Jag har dessutom försökt använt lite fantasi för att få en elegant och rolig header. Men be mig inte att säga vad jag tycker resultatt blev. Det låter jeg er besökare avgöra.


- Star Galaxia

Av stargalaxia - 27 oktober 2011 13:23

I morgon kommer hyrfilmen från Lovefilm.se igen...


Jag och familjen är mitt uppe i en tv-serie rutin nästan. Vi håller på ser "Angel". Och i morgon kommer nästa skiva. Jag har ju sett tv-serien bitvis och en hel del avsnitt redan den gick på tv:n Men nu så hyr vi serien. Skivan som kommer i morgon är disc 6 av season 3 (disk 3 av säsong 3) det är sista disken på den säsongen sedan går man in på 4.e säsongen. Serien är riktigt, riktigt bra. Ibland så kan man ju tycka att en tv-serie svänger och kanske ju mer en serie växer i säsonger så blir de sämre och tunnar ut.... men ännu har jag inte märkt det med "Angel"



Nu är bara frågan vad man ska se efter den här disken. Jag har tänkt så här... eller jag och jag... vi har tänkt såå här att startar säsong 4 till nästa helg. den här disken som kommer i morgon postar vi på Söndag, då får vi en ny på Tisdag. Då kan man posta den på onsdagen då har man den nya på fredag och har man 3-4 avsnitt att fördela och kolla på under Fredag & Lördag. Vi brukar göra så med hyrfilmerna. från Lovefilm. Det bästa är det att Lovefilm.se är så snabba i deras leveranser. Serierna är bästa att ha under helgen så att man har något att kolla på då. Oftast så tar vi och hyr en film på Tisdagen. Fast den här veckan blev det också "angel" serien (disk 5) gjorde det med flit för du hinner vi se slut på den under den här helgen. Men det var faktiskt en slump att det blev så... jag glömde ändra tillbaka till filmlistan.


Jag har två listor. en film lista och en tv-serie lista. Så här ser min filmlista ut. (ser ut just i detta nuet)

Vi höres alla..


- StarGalaxia 

Av stargalaxia - 27 oktober 2011 13:05

Som ni kanske ser så har bloggen blivit bredare. Detta gör nu att videoklippen inte sträcker sig enda ut till kanten. Men jag orkar inte sitta och ändra om samtliga klipp som är infogade. Så de får vara så som de är. storleksändringen har göra med att bloggtjänsten som jag har, har ändrat storleken. Så det är inget jag kan göra åt.


Som tur är så har jag ingen bloggheader... då hade jag varit tvungen att ändra det också.... Men jag tror faktiskt att jag ska försöka komma på en riktig header att ha på bloggen...


- StarGalaxia

Av stargalaxia - 21 oktober 2011 10:59

Ej betygsatt

Åldersgräns: 15

Förra Torsdagen så var det premiär för den nya deckaren/thrillen i tv3. Serien hette "Unforgettable". Igår gick det andra avsnittet. Jag har beslutat att inte sätta något betyg på denna serie ännu. Det är för svårt, eftersom det har bara gått två avsnitt. Däremot vill jag ge en lite avrapportering över mina första intryck.


I korta drag kan man sammanställa handlingen att Carrie är en inspektör men en förmåga att aldrig glömma. Detta gör henne till en väldigt bra polis och utredare. Hon har spöket från sitt förfluta. Minnet då hennes syster blev mördad när de var små och var ute och lekte. På det privata planen väntar hon på att hon ska kunna minnas den dagen. En ytterliga privat problem är att sammarbeta med sin föredetta, och som idag dessutom är ihop med en psykolog, Den kvinnan jobbar dessutom för polisen när de behöver ta in en psykolog för anhöriga och offer. Detta skapar naturligtvis lite problem.


Serien har potential till att kunna bli en serie som kan ligga en nära hjärta. Men jag kan nog redan nu säga (trots bara två avsnitt) att serien kommer nog aldrig att ligga mig närmast om hjärtat. Detta pga av det är väldigt neutrala karaktärer. Det är inga karaktärer där du verkligen kan bli att älska, de har inga avvikande personligheter. De är som de är och som person kanske i allmänhet är. Detta gör ju naturligtvis att det bitvis blir tråkigt att kolla på.


Vissa delar, då Carrie minns, så påminner filmtekniken mycket om scenerna/filmtekniken i "Dead Zone" Det gillar jag... den serien är en utav mina favoriter. Då är den snyggt filmad. Men annars är "Unforgettable" ganska slätstruken. Men som sagt, den är sevärd.


Jag kommer nog fortsätta att bänka mig framför tv.n på Torsdagarna för att se några fler avsnitt. Men skulle jag missa något avsnitt någon gång, så skulle jag nog inte riva mig i håret och bli hysteriskt. Fullt så imponerad är jag inte ännu! Men jag ska låta serien få en chans på några avsnitt.


För övrigt så kan jag säga så här att avsnittet som var igår (2an) var sämre än första avsnittet.


- StarGalaxia

Av stargalaxia - 14 oktober 2011 11:02

    

Åldersgräns: 15

Det var en ganska lång film, 2 t och 1 min. Men den kändes lite kortare än så. Det är bra.


När jag precis hade sett den och när jag kollade filmen så var det faktiskt så att jag var inte så imponerad av filmen. För det första hade jag förväntat mig mer Sci-fi då eftersom det rör sig om utomjordingar och dem dimman som filmen handlar om. Utan den var mer klassad som skräck, som jag då vill påstå. Men det var inte utomjordingarna och dimman som var otäcka. Det var inte det som egentligen var skräcken i filmen. Om man ska vara ärlig så var just den biten lite flummig och ganska så mild.


Och rent story inriktat så gillade jag inte filmen. Jag vacklade mellan ge bara mellan ok eller väldigt bra eller jag älskar den. Jag är nämligen splittrad. Filmen hade en del filmfel och som jag faktiskt stör mig på. Så det var inte den delen av filmen som gjorde filmen.


Det som var mest skrämmande, var det som gjorde att jag valde att ge filmen högre betyg.


Det var de människoöden som vävdes samman inne i butiken. Bra skådespelare. Men inte bara det. Utan människornas reaktioner var det som skrämde mig mest. Dessutom Var reaktionerna trovärdiga.Människan är monster. Människan är inte de där sofistikerade varelserna som vi ser i normala fall. Det finns inget djur på denna jordklot som är mer egoistiska och när människan blir rädd så tas det till alla möjliga metoder och reaktioner.


Filmen visar människans reaktioner. Det är nästan det som filmen byggs mest på. Drama eller vad man kan klassa den genren till. Det är just denna delen av filmen som skapar mest reaktioner som tittare. Inte de inslagen utav de faktiska problemet.


Filmen är snyggt gjort. bra effekter. Ingen snack om saken. När jag precis hade stängt av och under tittandet utav filmen så reagerade jag på vissa moment. I olika katastroffilmer eller "världens undergång-filmer" m.m så finns det ju alltid någon karaktär som klantar till sig och det leder nästan till en grupps undergång... så även här. Det är ju moment som man kanske blir irriterad på under filmens gång och man uttrycker sig kanske något i stil med <>


Efter och jag fick distans till filmen och jag kunde verkligen tänka så. Det är ju sant. Det finns alltid människor som ställer till det och människor kan beter sig så som personer i denna film. Det är psykologiskt trovärdigt.


För att inte avslöja för mycket så kan jag nog säga jag skulle nog göra allt för att få tyst på den där självutnämnde synska kvinnan som säg sig har direkt koppling till Gud. fy... sånt skapar problem och dessutom finns i verkligheten och skulle skapa en hel del problem i verkligheten.


Man kanske skulle kunna lägga in en genrer som "psykologisk thriller" eller "Psykologiskt Drama" för att kategorisera denna film.


För övrigt är kanske inte filmen så himla bra. Ingen direkt bra story för övrigt. dessutom stör jag mig på slutet. Det blev ett mycket känslosamt slut. Men jag stör mig på det. Jag tycker att det kunde ha varit ett mycket mer raffinerade slut. Nu var det bara tragiskt. Dessutom fick man inte veta hur det hade gått för dem inne i matbutiken.


Jag skulle gärna se om filmen. Men dock inte för just Storyns skull. Utan just för den psykologiska/drama/triller och skräck delen. Inte för storyn som egentligen svar sci-fi.

Av stargalaxia - 5 oktober 2011 16:06

 

Åldersgräns: 11

Världen går under 2012. Hjälp jag har bara ett år på mig!


En åldersgräns på 11 år sägs kanske en hel del.


Jag hade lite större förväntningar på filmen. den såg ju så bra ut i trailern. Men nej.  Dels så var filmen 2 ½ timma. Visst jag gillar långa filmer. Men då gäller det att filmen är bra. Det var inte 2012.


Den var så himla överdriven. Dessutom tyckte jag att den var jobbig att se på. Bra effekter och hyffsade rollprestationer. Men måste ju också tillägga att man skrattar åt vissa situationer. Inget bra manus. De hade kunnat skrivit historien på ett mycket mer trovärdigt sätt och inte så mycket på en gång. Det var helt enkelt för mycket effekter och katastrofer på en gång. Dessutom tycker jag att det är synd att Woody Harrelson hade sådan liten roll. Den karaktären var nästan den bästa i hela filmen.


Det bästa i hela filmen är när den ryska kvinnan berättar för doktorn "Jag var mest nöjd med mig själv innan ingreppet" (meningens poäng går ut på det) När en sådan replik har en  högre värde än hela filmen... då är det fel.


Filmen är okej, och som jag sa snygga effekter. Men inte värd att se om.


- StarGalaxia

Av stargalaxia - 2 oktober 2011 17:49

  

Jag är sååå himla frustrerad. Jag är så himla intresserad och jag saknar att få sticka in dvd:n i spelaren. Jag har sett en del av första avsnittet från www.ch131.com  Men eftersom mitt internet inte är så himla starkt så är det ganska frustrerande att kolla på datorn. Sedan dessutom. Det är ju ändå roligare att krypa ihop i en soffa med något gott o äta och se serien direkt på tv:n. Eller hur?


I "The Forgotten" har Christian Slater huvudrollen. Han leder en grupp som helt utan ersättning jobbar för att lösa mord på okända offer. Offer som är så kallad John el Jane Doe. Verksamheten kallas the forgotten network.


Serien verkar sååå himla bra. Men som sagt den finns inte att få tag på någonstans. Det är väldigt frustrerande... en sådan bra serie som inte visas i svensk tv. Jag tror den gick förut i svensk tv, men missade den. Men inte nu...


Neej tv sänder allt annat skräp och repris på Amerikanska lågpris produktioner. Men det som faktiskt är utav kvalité kostar de inte på att visa. jag är faktiskt förbannat utav frustration.


Är det någon som har sett den saknade tv-serien? Är det någon som vet var man kan få tag på den?


Jag har till och med kontaktat www.lovefilm.se i  hopp om att de kan få tag på serien, då kan man i alla fall hyra den. Då får man i alla fall se den.


Åh... jag längtar till att faktiskt kunna se den.

TRANSLATE

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Annika och är 26 år gammal. Jag älskar film och på denna sidan kommer jag att recensera både gamla och nya filmer.

BETYG

 = Plågsam

 = Svag

 = Tråkig

 = Besvikelse

 = Okej

 = Medel

 = Bra

 = Väldigt bra

 = Fantastisk

 = Älskar den

KOMMANDE RECENSIONER

Rescue Dawn

Kelly's Heroes

Desert Saints

Shooter

Terminator - Salvation

Million Dollar Baby

The Bourne

The happening

Blood Diamond

 

(ps recensionerna behöver inte komma i denna turordning)

Bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

TOP 5 MOVIES

1. The Bourne

2. Shooter

3. Mirrors

4. Resident Evil

5. Walk the line

 

 

"Termination-Salvation", "Day after Tomorrow", "Defiance", "Blood Diamond", "Lies And Illusions" och "Die hard 4,0"

TOP 5 TV

1. Charmed (usa)

2. Dresden Files (usa)

3. Dark Angel (usa)

4. Midsomer Murders (England)

5. Commissario Montalbano (It)

 

"Supernatural", "Bones", "Angel", "Heroes", "24", och "Kommissarie Lynley"

TOP 5 ACTOR

1. Kiefer Sutherland

2. Mark Wahlberg

3. Christian Slater

4. Christian Bale

5. Matt Damon

 

"Daniel Craig", "MIlo Ventimiglia", "Steven Seagal". "Tom Cruise", "Brad Pitt" och "Chris Tucker"

TOP 5 ACTRESS

1. Julie Andrews

2. Jessica Alba

3. Milla Jovovich

4. Angelina Jolie

5. Reese Witherspoon

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards